Buikspieroefeningen voor een keiharde sixpack

Felbegeerd door bijna iedere man en ook steeds meer vrouwen; een sixpack. Ook wel een wasbordje genoemd. Wie wil er nou geen super strak lichaam? Met onderstaande tips én oefeningen kan ook jíj een set prachtige buikspieren trainen. Maar wees alvast voorbereid.. de weg naar een strakke buik is een lange en moeizame weg. No shortcuts!

Je hebt al buikspieren. En een laagje vet
Schokkend niet waar? Je hebt allang een sixpack! Je kan ‘m alleen nog niet zien omdat ‘ie onder een laagje vet ligt. Je kan crunches doen en trainen met je “Ab Destroyer XL” totdat je een ons weegt, maar buikspieren ga je niet zien. Dé manier waarmee je die buikspieren tevoorschijn kan toveren is een goed dieet en keiharde training

Dieet
“A sixpack is made in the kitchen”. Daar is geen woord aan gelogen. Je zal, helaas, op dieet moeten om je doel te behalen. Schrap alle suikerhoudende rommel uit je dieet en kies voor groentes, magere proteïne, fruit en complexe koolhydraten. Denk bijvoorbeeld aan kip met bruine rijst en broccoli. Veel mensen zijn van mening dat je zes keer per dag moet eten. Grote onzin, het gaat puur om het aantal calorieën wat je op dagelijkse basis naar binnen werkt. Dus; bereken wat je per dag mag eten en hou je daaraan!

High intensity training
Ook wel HIIT genoemd. Trainen op een zo hoog mogelijke intensiteit om zo min mogelijk spieren te verbranden en zo veel mogelijk vet in zo’n kort mogelijke tijd. Een aantal geweldige high intensity oefeningen zijn bijvoorbeeld sprints. 15 seconden zo hard sprinten als je kan en daarna weer 30 seconden rust, waarna je weer 30 seconden voluit gaat. Er zijn enorm veel sprintschema’s te vinden waarmee je helemaal los kan gaan. Een andere oefening om veel mee te verbranden is touwtje springen en eenvoudige circuitjes bestaande uit 4 of meer intense oefeningen.

Buikspieroefeningen
Als je bovenstaand correct uitvoert zal je al snel de eerste resultaten zien. Om je buikspieren meer definitie te geven raad ik je aan op dagelijkse basis ook wat oefeningen te doen. Weighted crunches en hanging leg raises zijn geweldig om zowel de bovenzijde als onderzijde van je sixpack te trainen. Ook planks van 30 seconden per stuk zijn echte killers voor je buikspieren. Check ook één van de vele apparaten die je voor je buikspieren kan gebruiken.